„Máte naši kartu?“

Kdo by v obchodě neslyšel tuto větu. Téměř každý obchodní řetězec má svou kartu. Proč? Protože obchod si vás potřebuje udržet. Dnes není problém cokoli vyrobit, ale je problém prodat. Konkurence je velká. Jak zařídit, abyste znovu přišli sem a ne jinam? Buď vám dám hodně zajímavou cenu nebo akci „tři za cenu jednoho“ anebo věrnostní kartičkou. Každý 10. nákup sleva 10%, za každou utracenou tisícovku 30 korun nazpět atd. Prostě boj o naše peníze.

Kolik různých karet máte v peněžence? A spočítali jste si, jakou úsporu vám to přineslo? Určitě ne. Ale myslím si, že jste nakoupili víc než jste chtěli. Je to tak? Taky mám v peněžence spoustu karet. Vůbec netuším, proč je mám a co z toho mám. A ani nad tím nechci přemýšlet. Chci si nakoupit to co potřebuji a rozhodnout se, zda jsem ochotna zaplatit danou cenu. Ale nechci už žádnou kartu. Vlastně jednu ano – ke svému účtu, na kterém budou soustavně přibývat peníze :-).

Proč nám vlastně obchody dávají nějaké karty? Potřebují si nás podržet, zavázat nebo zmanipulovat k dalšímu nákupu. Opravdu si myslím, že s námi obchod manipuluje.

Cenu dnes určuje prodejce. Prodejce rozhoduje, za kolik od výrobce nakoupí a rozhoduje, za kolik to bude prodávat. Výrobce může namítat, co chce. Ber nebo neber, na konečnou cenu nemá vliv. I když se mu zdá, že obchod jeho zboží předražil a tak omezil jeho prodejnost, nemůže to ovlivnit.  A naopak, když prodejce chce nakoupit za co nejnižší  cenu, výrobce musí hledat levnější suroviny. Nebo levnou pracovní sílu. A pokud se nepřizpůsobí  má smůlu, prodejce si najde jiné dodavatele.

A co výrobce, jaké má možnosti? Buď přistoupí na podmínky obchodu nebo si najde jinou cestu k zákazníkovi – přímý prodej. Přímý prodej není žádná novinka. Od počátku obchodování to byla přímá cesta: výroba – prodej. Dnes se do ceny bochníku chleba promítne celá cesta od pekaře až na pult. Každý, kdo jej vezme do ruky ho „zhodnotí“, to se promítne do konečné ceny. Hodně výrobců se proto vrací zpátky k přímé cestě k zákazníkovi bez mezičlánků. Chce mít vliv na prodej svého zboží. A přímým prodejem nám nabízí podíl na zisku. Pomoz mi tvořit obrat, udělej reklamu = doporučení výrobků, se kterým jsi spokojený a já se s tebou podělím o svůj zisk. Jinými slovy: udělej ze své útraty investici.

Už několik let naše rodina nakupuje přímo u výrobce. Naše útrata je zároveň investicí. Šetříme až 30% z ceny, máme jistotu kvality, nečekáme na akci dva za cenu jednoho a ještě máme možnost vydělat na svých nákupech. Chcete vědět jak? Zde najdete více informací …

Jsem vlastník podnikání Amway. Spolupracuji s týmem úspěšných podnikatelů při budování obchodních sítí a poboček.
  • Kalendář
    Listopad 2024
    Po Út St Čt So Ne
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Rubriky