Kvalita nebo cena?

V maloobchodě se točí miliardy korun. Denně nakupujeme potraviny, drogerii, občas nějaké oblečení, boty a spoustu dalších věcí zbytných i nezbytných. Denně se na nás valí reklamní taháky – dva za cenu jednoho, pouze dnes sleva 30, 40, 50%, akce … A my jdeme a nakupujeme. Jaká je skutečná hodnota zboží? Proč může obchod bundu za 4 000 najednou nabízet za 2 000? Proč jsou boty na začátku sezóny za 2 000 a potom je můžete koupit za 1 000 i méně. Jak je možné, že jsem koupila džíny za 170 korun, když se původně prodávaly za 1 700? Proč stojí mléko 20 Kč a najednou je za 12? Kdo určuje cenu zboží? Je to trh? Velká poptávka, vysoká cena, přebytek zboží, … ?  Je to výrobce? A souvisí vyšší cena s kvalitou?

Cenu dnes určuje prodejce. Prodejce rozhoduje, za kolik od výrobce nakoupí a rozhoduje, za kolik to bude prodávat. Výrobce může namítat, co chce. Ber nebo neber, na konečnou cenu nemá vliv. I když se mu zdá, že obchod jeho zboží předražil a tak omezil jeho prodejnost, nemůže to ovlivnit.  A naopak, prodejce chce nakoupit za co nejnižší  cenu a nutí tak výrobce hledat levnější suroviny. Nebo levnou pracovní sílu. A pokud se nepřizpůsobí  má smůlu, budeme brát někde jinde. Dnes není problém cokoli vyrobit, ale je problém prodat. Konkurence je velká. Jak zákazníka přitáhnout a ještě lépe, jak si ho trvale udržet? Buď bezkonkurenčně nízkou cenou, anebo různými akcemi. Mne si jeden výrobce získal už na doživotí. Prodává kvalitní zboží a ještě mi platí za vytvořený obrat.

A co kvalita? Pokud výrobce nabízí kvalitní zboží a chce, aby se jeho jméno spojovalo s kvalitním výrobkem a skvělou službou, hledá jinou cestu k zákazníkovi. Přímý prodej. A využívá toho, co sami přirozeně děláme – sdílíme. Sdílíme radost  z nových bot, podělíme se o informaci o výborném jídle a skvělé obsluze v restauraci, sdílíme zážitek z bezvadné dovolené … Přirozeně mluvíme o tom, co se nám líbilo a s čím jsme spokojeni. Toto si uvědomují výrobci a nabízejí lidem odměnu za sdílení informací o jejich zboží neboli za přirozenou reklamu. Co vás dříve přiměje ke koupi nějakého výrobku? Úžasná reklama v televizi nebo nadšená kamarádka, která se s vámi podělí o radost z nové kabelky za skvělou cenu. Proč si znovu koupíte tuto značku kávy? Protože vám chutnala nebo proto, že byla levná? Já nevím jak vy, ale víc budu věřit kamarádce a ne reklamě. A kafe si vážně koupím to, které mi chutná, i když stojí více. A když si koupím kafe u sebe, nejen že výborně chutná a voní, ale také mi dává možnost vydělávat peníze. Chcete to to mít také tak?

Jsem vlastník podnikání Amway. Spolupracuji s týmem úspěšných podnikatelů při budování obchodních sítí a poboček.
  • Kalendář
    Duben 2024
    Po Út St Čt So Ne
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Rubriky